Missa inte Hungerprojektets seminarium Hållbart Ledarskap

Pressmeddelande   •   Okt 25, 2012 12:02 CEST

Hållbart Ledarskap arrangeras i år i Stockholm, Göteborg och Malmö! Här kommer inspirerande tal att blandas med en praktisk workshop och en paneldiskussion med erfarna ledare på temat ”Vad är hållbart ledarskap för mig och hur praktiserar jag det i min verksamhet?”. Precis som tidigare riktar sig seminariet till företagsledare, HR -verksamma och andra som vill bredda sitt kunnande inom hållbart ledarskap och samtidigt medverka till att skapa långsiktig hållbar utveckling både på hemmaplan och globalt.

Inspireras under en halvdag av personer som Stina Billinger ( Hållbarhetschef SPP), Cecilia Ståhl (VD Manpower Telge Jobbstart), Sasja Beslik (VD Ansvarsfulla investeringar Nordea) Gustaf Josefsson (Innovationsstrateg) och många fler.

Seminariet på temat hållbart ledarskap är ett sätt att både sprida
Hungerprojektets budskap och samla in medel till verksamheten.
Hållbart Ledarskap arrangerades första gången den 10:e november
2009. Tidigare år har eventet gästats av bland annat Jan Carlzon, Lars Jeurling, tidigare seniorkonsult på Världsbankenovh och Anna Spjuth, VD för Yasuragi Hasseludden.

Program för varje stad finns här: Stockholm, Göteborg, Malmö

Varmt välkommen!

Hungerprojektet är en ideell, politiskt och religiöst obunden organisation som driver utvecklingsprogram i Afrika, Latinamerika, Indien och Bangladesh. Arbetet bedrivs till största delen av 375 000 lokala volontärer. Hungerprojektet har sitt globala sekretariat i New York. Organisationen har konsultativ status i FN:s ekonomiska och sociala råd, ECOSOC. Organisationen följer SFI:s riktlinjer och har 90-konto. Information om Hungerprojektet finns på www.hungerprojektet.se och www.thp.org.