MISSA INTE HUNGERPROJEKTETS SEMINARIUM HÅLLBART LEDARSKAP DEN 18:E NOVEMBER!

Pressmeddelande   •   Nov 05, 2010 09:43 CET

Just nu dubblas investeringen du gör i Hungerprojektet för att delta på seminariet*! Anmäl dig på http://anmalan.hungerprojektet.se/hl2010 eller maila till ledarskap@hungerprojektet.se

När: Torsdagen den 18:e november. Seminariet börjar kl 15.00, med mingel från kl 14.30. Minglet fortsätter igen vid 18.40.

Var: Nürnberghuset, vid Mariatorget i Stockholm.

Boka nu så medföljer Idébok 2 av Fredrik Hären, boken för den som vill få igång kreativiteten i sitt företag!

PROGRAM

Insläpp och mingel från 14.30 med möjlighet att tävla om fina priser! Seminariet startar 15.00.

Sustainable Employer Branding – Med utgångspunkt i sin forskning återger Anders Parment, författare och föreläsare vid Stockholms universitet, vad som krävs för att attrahera framtidens medarbetare och varför det nu blir allt viktigare att bygga ett långsiktigt attraktivt varumärke.

Högpresterande team i organisationen – Frida Vestlund, Affärskonsult på PWC, ger inblick i vad som skiljer dessa team från vanliga team, varför en grupp beter sig på ett visst sätt och vad du som ledare kan göra för att ditt team ska bli högpresterande.

Ledarskap från ett underifrånperspektiv – Åsa Skogström Feldt, VD & Marie Wallenberg, styrelseledamot i Hungerprojektet diskuterar ledarskap utifrån ett underifrånperspektiv med utgångspunkt i socialt ansvarstagande, entreprenörskap och Hungerprojektets metoder.

Paus – Sista möjlighet att delta i tävlingen, prisutdelning sker i pausen

Att leda företag genom kris och framgång – Laurent “Larry” Leksell är en av Sveriges mest framgångsrika företagsledare och känd för sitt starka samhällsengagemang. Som grundare och tidigare VD för den internationella koncernen Elekta delar han med sig av sina erfarenheter att leda såväl vinstdrivande företag som ideella organisationer genom framgång och kris. Larry blev utnämnd till Årets Entreprenör 2007 (E&Y).

Diskussionspanel: Ledarens utmaningar och hur de kan hanteras. Skicka in dina diskussions- förslag till ledarskap@hungerprojektet.se!

I panelen: Kjell Hasslert, Koncernchef Telge, som prisats för sin förmåga att kombinera socialt ansvarstagande, nytänkande entreprenörskap och lönsamhet. Vinnare av “Social Capitalist Award” 2009. Lena Nordin, HR-ansvarig på SATS, som bidragit till att SATS utsetts till en av Sveriges fem bästa arbetsplatser och vunnit Årets Kompetensutveckling i GreatPlacetoWork 2010. Roy Olofsson, grundare av ROIledarskap och partner i ValuesOnline, med lång erfarenhet av ledarskaps- utveckling på alla nivåer i organisationen.

Hur blir man en hållbar chef över tid? Komplexiteten ökar, men genom att skapa rätt plattform och skaffa sig hanterbarhet och mening i det man gör kan man “vaccinera sig”. Föredraget bygger på forskning kring chefsutveckling och hålls av Gunnila Masreliez-Steen, ägare av Kontura International, med 35 års erfarenhet av chefsutveckling i Sverige och internationellt.

Mingelmat och nätverkande från kl. 18.40. Vin finns till försäljning där delar av intäkterna går till Hungerprojektet.

VARFÖR HUNGERPROJEKTET BJUDER IN DIG TILL ETT SEMINARIUM OM HÅLLBART LEDARSKAP

Hungerprojektet är en global organisation som avskaffar hunger och fattigdom genom ett underifrånper- spektiv där den enskilde människans drivkraft står i centrum. Vi hjälper människor som lever i kronisk hunger att hjälpa sig själva. När ledarskapet, engagemanget och lösningarna är deras egna blir förändring- arna bestående. Många företag som investerar i Hungerprojektet hämtar inspiration i vårt sätt att arbeta till sin egen verksamhet. Företag tjänar på att ha en tydlig vision och att ge medarbetare utrymme för egna initiativ och att tänka utanför boxen. Seminariet är ett sätt att sprida vårt budskap och att samla in medel till vår verksamhet.

KOSTNAD

Du väljer själv! Investera 850 kr eller mer, där pengarna oavkortat investeras i Hungerprojektet och vårt arbete att avskaffa kronisk hunger. Just nu dubblas* din investering av andra investerare. Exemplen nedan visar vad en investering kan finansiera i våra programländer.

» Tre kroniskt hungrande människors väg till självförsörjning 850 kr

» Mikrolån till två afrikanska jordbrukare 1060 kr

» Ledarskapsutbildning för tre folkvalda kvinnor i Indien 1950 kr

» Mikrolån till 10 deltagare i ett kooperativt mikroföretag 5300 kr

Delta i Hungerprojektets tävling för 75 kr, för en chans att vinna fina priser. Deltagaravgiften går oavkortat till Hungerprojektets verksamhet.

Anmäl dig på http://anmalan.hungerprojektet.se/hl2010 eller maila till ledarskap@hungerprojektet.se. Läs mer om seminariet på www.hållbartledarskap.nu och om oss på www.hungerprojektet.se

VARMT VÄLKOMMEN DEN 18 NOVEMBER! Seminariet anordnas ideellt, alla intäkter under dagen investeras oavkortat i Hungerprojektets arbete att avskaffa hunger.

* Investerar du t ex 850 kr så dubblar andra investerare beloppet till totalt 1700 kr!

Hungerprojektet avskaffar hunger och fattigdom genom att väcka lokal entreprenörsanda.
Det ger bestående resultat och äkta framtidstro.

HUNGERPROJEKTET.SE

Plusgiro: 90 1997-7   Bankgiro: 901-9977