Nya möjligheter till innovation för Hungerprojektet via Crowding

Pressmeddelande   •   Jan 08, 2014 09:21 CET

Den 14 januari lanseras Crowding, en helt ny webbplattform för öppen innovation. Målsättningen är att attrahera och involvera gemene man i innovationsprocessen så att nya produkter och tjänster snabbare kan utvecklas. Hungerprojektet har förmånen att vara en av dem som får presentera en innovationsutmaning i samband med lanseringen.

På Crowding släpper den nya generationens innovatörer lös sin kreativitet och genom en co-creationprocess utvecklar de tillsammans sina idéer. Utifrån en given utmaning går idén genom fyra steg, från max 140 tecken till en genomarbetad presentation företagen snabbt kan genomföra. Hungerprojektets utmaning handlar om Almedalsveckan och lyder "Hur skapar vi Almedalens snackis 2014?"

Almedalsveckan är Sveriges största demokratiska mötesplats. Konkurrensen om att synas är stenhård, men fördelarna om man lyckas talar sitt tydliga språk. 2014 vill Hungerprojektet skapa årets största snackis på Almedalen – med minsta möjliga kostnad.

Den 14 januari hålls lanseringen av webbplatsen och Hungerprojektets utmaning.

Tid: 14 jan 16:00-18:00

Plats: SUP46, Regeringsgatan 29 Stockholm

Läs mer om Crowding

Läs mer om lanseringseventet