​Hydroscand utökar sortimentet med IBC-kopplingar

Pressmeddelande   •   Feb 04, 2020 07:00 CET

IBC-kopplingar.

Nu utökar Hydroscand sitt sortiment med IBC-kopplingar för industrin, i en mängd olika utföranden.

Hydroscand erbjuder nu ett brett sortiment av IBC-kopplingar (kemikaliekopplingar) som används som anslutning mellan kranen på en IBC-container och exempelvis en slang. IBC-kopplingarna finns i många olika utföranden, så som kulventiler, adaptrar och förminskningar. Kopplingarna är utformade i polypropen (PP) och har den gänga (S60) som passar för anslutning till IBC-containrar, innehållande kemikalier eller annan vätska.

De nya IBC-kopplingarna används med fördel tillsammans med Hydroscands kemikalieslangar i 1450- och 1461-serien. Det utökade sortimentet innebär att industrier och andra företag som använder IBC-containrar i sin verksamhet, nu kan handla IBC-kopplingar och slangar på ett och samma ställe. IBC-kopplingarna finns även tillgängliga i Hydroscands e-handel.

Vi är din närmaste slangservice

Hydroscand grundades i Stockholm 1969 och är idag marknadsledande inom slang och ledningskomponenter i Skandinavien.

Globalt finns vi representerade med verksamhet i 20 länder och erbjuder prisvärda tjänster och lösningar inom slang, ledningskomponenter och angränsande kundbehov.

I Sverige har Hydroscand närmare 70 slangservicebutiker och en rikstäckande mobil slangservice, känt under varumärket SlangExpress. Vi har fler än 450 anställda och en omsättning på 1,1 miljarder kronor (2018).

Välkommen till Hydroscand – din närmaste slangservice!

Kommentarer (0)

Kommentera