Ny TLX-koppling med spinthålen i bakkant.

​Nu hittar du förbättrade TLX- kopplingar hos Hydroscand

Nu finns nya, förbättrade TLX-kopplingar att köpa hos oss på Hydroscand. På alla nytillverkade TLX-kopplingar sitter sprinthålen i bakkant, vilket gör att de får en förbättrad låsfunktion. I övrigt har de samma goda egenskaper som tidigare.

TLX-kopplingen är en robust, spillfri koppling, anpassad för att klara av extremt höga chockflöden, vilken är den vanligaste orsaken till att skruvkopplingar i ”heavy-duty”-applikationer går sönder. Den är tillverkad av höghållfast stål med härdade kritiska detaljer för bästa prestanda. Dessutom har nu låsfunktionen förbättrats i och med att sprinthålen numera är placerad i bakkant.

Den exakta flödeskapaciteten hos TLX är inte begränsad till en särskild nivå, då den klarar av riktigt höga flöden. Begränsningen ligger istället hos maskinen. Därför ska du välja en koppling som har passande storlek för det flöde som pumpen genererar. Då klarar kopplingen även av chockflödet som kan uppkomma.