Hyllie IK - Stadium - Puma

Stadium och Puma är Hyllie IK:s  officiella sportleverantör 2014 – 2017.

Säsongen 2014 kommer Hyllie IK, Puma och Stadium att starta ett omfattande och flerårigt samarbete.

Puma och Stadium blir fr o m årsskiftet Hyllie IK:s  officiella leverantörer av sportprodukter. Föreningens officiella sortiment har valts ut i samarbete med Hyllie IK – Stadium – Puma, med fokus på kvalitet och tillgänglighet.

Tillsammans har vi byggt upp en profil med ett brett utbud av produkter. Målet med denna profilguide är att uppnå enhetlig klädsel bland alla medlemmar i Hyllie IK.

”Vi på PUMA är väldigt glada över kommande samarbete med Hyllie och Stadium. Hyllie är verkligen en klubb som vi ville ha från första början och vi tror starkt på klubbens framtid”, säger Anders Schönberg

Calle Hedin: ”Vi på Stadium är jätte glada att vi har fått förtroendet att vara Officiell sportleverantör och partner till Hyllie IK. Hyllie IK är en av Malmös största fotbollsföreningar med en stabil, men även växande, ungdomsverksamhet. Vårt mål är att erbjuda god service, bra material och enkelhet till föreningen, respektive lag men även till den enskilda medlemmen”.

”Vi blir kunder till Sveriges största leverantör av sportkläder och våra aktiva får spela i Puma match- och träningsställ. Vi får ett avtal som skall gynna alla parter och våra medlemmar får möjlighet att handla i Malmös bästa sportbutiker.  Puma känns både klassisk, trendigt och lite kaxigt, precis som Hyllie IK 2014-2017”, säger Anders Svensson ordförande i Hyllie IK

Stöd din förening genom att handla på Stadium.

Föreningen får 3 % i ”extrabonus” på alla köp som föreningens medlemmar gör på Stadium. Förutsatt att medlemmen har registrerat sig som Stadiummedlem och valt att stödja sin förening - Hyllie IK.

Vi på Stadium och Puma hälsar alla medlemmar i Hyllie IK med familj, släkt och vänner, varmt välkomna till Stadium!

Ordförande, Hyllie IK, Anders Svensson 0768-43 05 02

Stadium Team Sales Svågertorp, Calle Hedin 040-37 78 35

Puma Nordic AB, Anders Schönberg 0708-19 60 04

• Fotboll

• Skåne

Hyllie IK är en klubb som både satsar på en bred ungdomsverksamhet och samtidigt ha en ambitiös och tydlig målsättning för A-lagen. Inställningen är att alla är välkomna att träna och spela matcher. Hyllie IK håller igång mer än 25 lag i åldersgrupper från de yngsta födda 2006 till våra seniorlag för herrar och damer som båda spelar i division 3. Totalt har Hyllie IK mer än 600 medlemmar i föreningen.

Hyllie IK bildades 1930 och då hette klubben Vintrie IK och verksamheten bedrevs i Vintrie. Verksamheten flyttades till Hyllie 2004 och namnet ändrades till Hyllie IK 2008. Färgerna är de samma idag, grön-svart randigt, som vid starten 1930.

Vår filosofi är att med glädje kommer resultat, och med resultat kommer glädje.

Anders Svensson

Presskontakt Ordförande Marknad & sponsring 0768-43 05 02