Limhamns FF vs Hyllie IK söndag 7 oktober Limhamns IP 13.00

Pressmeddelande  •  2012-10-05 23:34 CEST

Vilken avslutning skåneboll har lyckats med. Limhamn, Flagg och Höllviken kan alla nå kvalplatsen som 2a. Anrika IFK Malmö möter Balkan i en avgörande om att slippa kval för degradering. samtidigt kan Bunkeflo FF ta chansen och låta Oxie följa Lilla Torg ner i femman. Hyllie IK mönstrar i stort ordinarie lag i mot  grannenLimhamn.

www.solresor.se

kika på vart din resa går om du vinner första pris i hyllie ik medlemslotteri.

bild: framtidens A lags spelare i HIK

Hyllie IK är en klubb som både satsar på en bred ungdomsverksamhet och samtidigt ha en ambitiös och tydlig målsättning för A-lagen. Inställningen är att alla är välkomna att träna och spela matcher. Hyllie IK håller igång mer än 25 lag i åldersgrupper från de yngsta födda 2006 till våra seniorlag för herrar och damer som båda spelar i division 4. Totalt har Hyllie IK mer än 600 medlemmar i föreningen.

Hyllie IK bildades 1930 och då hette klubben Vintrie IK och verksamheten bedrevs i Vintrie. Verksamheten flyttades till Hyllie 2004 och namnet ändrades till Hyllie IK 2008. Färgerna är de samma idag, grön-svart randigt, som vid starten 1930.

Vår filosofi är att med glädje kommer resultat, och med resultat kommer glädje.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom