Koncernbeskrivning Weland

Hylte Tryck har på uppdrag av Industrireklam och Weland AB tryckt bolagets koncernbeskrivning. Trycksaken ger en översikt och inblick i Weland AB och används som presentationsmaterial av alla bolag i koncernen.

Kvalitetstryck

Koncernbeskrivningen är limbunden och tryckt på obestruket papper med ett präglat, silverfolierat omslag. Upplagan är på 1000 svenska och 500 engelska exemplar, 64 sidor plus omslag. Inlaga: 150 gram. Omslag: 350 gram.

– Koncernbeskrivningen har hög tryckklass rakt igenom. Det obestrukna pappret, limbindningen och silverfolieringen är material och tekniker som förhöjer upplevelsen av en trycksak, säger Lars Svensson, platschef på Hylte Tryck.

A5-format med wire-o-binding

Hylte Tryck gjorde även en variant av koncernbeskrivningen i A5-format med wire-o-bindning. En trycksak på 350 sidor plus omslag med samma innehåll, men med blanka sidor för anteckningar. Varianten trycktes i 2500 exemplar.

Hylte Tryck har hjälpt Weland AB med tryck, limbindning, spiralbindning, prägling och foliering.

• Litteratur

• offsettryck
  • foliering
  • prägling
  • spiralbindning
  • limbindning
  • varumärke
  • trycksaker
  • tryckeri
  • kommunikation
  • hyltebruk
  • hylte tryck

Hylte Tryck

Hylte Tryck är det trygga tryckeriet med eget bokbinderi. Vårt koncept är att leverera trycksaker av hög kvalitet och att vara en stabil partner som du kan lita på. Vi erbjuder trygghet för dig som kund. Vår styrka är vår kapacitet och vår trygghet. Vi har en maskinpark med ovanligt hög kapacitet och främsta kvalitet. Vi har mycket avancerade kunskaper och vi vet allt om prepress och tryckteknik.