Nicola Westerberg, Distriktschef på Hyresbostäder, tar emot Hederskristallen.

Pressinformation: Mesta och bästa kundfokus

Norrköping och Linköping är bäst i landet på kundservice och kundfokus. I alla fall i bostadsbranschen. När 2018 års Kundkristaller delades ut på Berns Salonger på torsdagskvällen blev det storslam.

I kategoring högsta serviceindex, som är ett mått på vad hyresgästerna tycker om sin hyresvärds service och kvalitet, tog Stångåstaden, Lundbergs och Mannersons hem segern i respektive storlekskategori. Hyresbostäder i Norrköping tog hem det stora hederspriset – Hederskristallen. Det priset uppmärksammar vårt mycket långsiktiga och nyskapande arbete för att ständigt bli bättre och än mer lyhörda för vad våra hyresgäster vill ha.

Nicola Westerberg, Distriktschef på Hyresbostäder och med speciellt ansvar för just kunddialog och kundnytta fick äran att ta emot priset på galan.

- Att få Hederskristallen är otroligt stort och motiveringen kändes verkligen rätt. Det bekräftar vårt ständiga arbete med att verkligen lyssna på våra hyresgäster men också vårt enträgna arbete med att engagera hyresgästerna i att tycka till. Vi behöver den inputen för att veta vad vi gör rätt, och vad vi kan göra bättre, säger Nicola.

Motiveringen lyder:

”Framkant och nytänkande kännetecknar Hyresbostäder. En pionjär som aldrig tvekat på att testa nya vägar för att kunna skapa ett bättre boende för sina hyresgäster. Här blev hyresgästerna tidigt viktiga kunder och att man försöker bygga hem, inte fastigheter, har varit lika självklart hos medarbetarna som i logotypen. Vare sig det gäller social hållbarhet och integration, nationella eller internationella samarbeten, representerar bolaget den verkliga innebörden av Allmännyttan. Hyresbostäder i Norrköping kommer alltid att göra avtryck”.

Ja, vi är stolta!

För ytterligare information: Lars Löfgren, Hyresbostäder 0730-20 15 95