Portalen presenterar nytt samarbete för nyanländas etablering

Pressmeddelande   •   Feb 28, 2019 14:44 CET

Holmen Paper, SEFER Construct, Relations by Lino och Borgia Bandy presenterar nytt samarbete för nyanländas etablering genom initiativet #starkaretillsammans.

Efter den stora flyktingströmmen 2015 lanserade Portalen satsningen #starkaretillsammans, vars syfte är att engagera fler företag, organisationer och enskilda Norrköpingsbor i arbetet med att få ut fler människor i egen försörjning. En satsning som utgår från idén att ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Fram till idag har 23 företag och organisationer samarbetsavtal med Portalen där man på olika sätt bidrar till etableringen av nyanlända i Norrköping.

Bland dessa kan nämnas Länsförsäkringar Östgöta, Comfort Hotel, Dolphins, IFK Norrköping, Rotary med flera. Vi är nu stolta över att kunna presentera ytterligare fyra samarbeten – Holmen paper, SEFER Construct, Relations by Lino och Borgia bandy.

Välkommen på pressträff

1 mars klockan 9.00

Ringdansens centrum

Kontakt:

Tomas Lindquist, Hyresbostäder, 0730-202292

För mer information gå in på starkarenorrkoping.se, portalennorrkoping.se.