Pressinbjudan: Rivstart Bollen/Kv. Domaren

Pressmeddelande   •   Jan 25, 2018 14:57 CET

Illustration (Belatchew Arkitekter): Kv. Domaren

Slutspelat för Bollen. Nu tar Kvarteret Domaren över.

Tiden är förbi för Bollen, det är dags för något nytt. Snart sätter vi skopan i betongen och det gamla studentboendet mittemot Östgötaporten blir ett minne blott. Under våren är det preliminär byggstart för nyproduktionsprojektet Kv. Domaren som tar platsen vidare för framtiden.

Kvarteret Domaren blir tre hus med 82 ytsmarta lägenheter i varierande storlekar från 1-4 rum och kök. Det blir garage under husen och även markparkering.

Vi ”rivstartar” tillsammans med Thomas Idenås, styrelseordförande Hyresbostäder, Gunnar Boquist, vd Hyresbostäder och Kikki Liljeblad, ordförande i stadsplaneringsnämnden.

Datum: Måndag den 29 januari
Tid: Klockan 14.00
Plats: Ektorpsgatan 2, vid Östgötaporten

Vi bjuder på kaffe, fika och trevligt mingel.

Media är varmt välkomna att medverka.

För mer information kontakta:
Lars Löfgren, Marknadschef Hyresbostäder, +46 73-020 15 95

Hyresbostäder är det kommunägda bostadsföretaget i Norrköping. Koncernen äger och förvaltar ca 9 500 lägenheter, varav ca 750 är studentbostäder som ägs och förvaltas av dotterbolaget Studentbo. Utbudet av bostäder är varierat, från lägenheter i sekelskifteshus till det senaste inom nyproduktion. Hyresbostäder vill vara det mest attraktiva bostadsföretaget i Norrköping. Bolaget planerar att bygga ytterligare 1 200 bostäder fram till 2020.