Ersättningsfrågan till de boende på Pilen diskuteras

Förhandlingarna om ersättning till de boende på Pilen i Trollhättan har inletts. Under måndagen träffade Hyresgästföreningen fastighetsbolaget Eidar för att diskutera den fortsatta processen kring ersättningen till de boende.

Vid mötet kom man överens om hur man skulle gå vidare.

-  Vi kommer nu att ta fram ett bra underlag för att kunna diskutera frågorna om ersättningen till de som drabbats under ombyggnationen på Pilen, säger Britt-Marie Hesselbom, jurist på Hyresgästföreningen.

-  Vi kommer inom kort att få ett utlåtande om vilka hälsorisker som finns förknippade med de ämnen som använts. Vi kommer också att titta på behov av städning av lägenheterna för att få bort det damm som trängt in.

När parterna fått in underlagen kommer de att sätta sig ner vid förhandlingsbordet för att diskutera storleken på ersättningen till de boende.

-  Naturligtvis ska vi också bevaka att det fortsatta arbetet görs med minsta möjliga olägenheter för hyresgästerna, understryker Britt-Marie Hesselbom.

För mer information kontakta Britt-Marie Hesselbom på 0521-26 58 14.