Hyrorna i Gullspång går upp 1,5 procent

Pressmeddelande   •   Nov 09, 2011 15:31 CET

Idag skrev AB Gullspångsbostäder och Hyresgästföreningen under avtalet om hyrorna för nästa år. Avtalet slutar på en höjning med 1,5 procent. En vettig nivå, säger Hyresgästföreningens förhandlare.

Efter flera sittningar vid förhandlingsbordet kom Hyresgästföreningen och AB Gullspångsbostäder idag överens om hyrorna för nästa år. Resultatet blev en höjning med 1,5 procent, från årsskiftet. Kostnaden för garage höjs med 10 kronor per månad medan hyran för carportar och parkeringsplatser inte höjs.

Hyresföreningens förhandlare, Per Johansson, är nöjd med resultatet:

- Vi har suttit ner vid flera tillfällen och haft konstruktiva och bra diskussioner och förhandlingar med bolaget. Nu tycker jag att vi har nått en nivå som känns rimlig, både i förhållande till bolagets kostnadsutveckling och till hyresgästernas ekonomi.

För en lägenhet som idag har en hyra på 5 000 kronor per månad innebär det nya avtalet att hyran höjs med 75 kronor.

För mer information kontakta:

Per Johansson
Förhandlare, Hyresgästföreningen