Långt hyresavtal i Gullspång

Förhandlingarna mellan Hyresgästföreningen och Gullspångsbostäder AB slutade med höjning på 2,5 procent från den 1 april i år. Men nästa år blir det inga hyreshöjningar alls.

Bolaget hänvisade inför förhandlingarna bland annat till ökade kapitalkostnader och krävde 2,5 procent och ett ett-årigt avtal.

– Nu blir det ett långsiktigt avtal på två år som sträcker sig till den siste mars 2016. Det ger medlemmarna oförändrad hyra nästa år, konstaterar Hyresgästföreningens förhandlare Pär Sundén.

För en hyresgäst hos Gullspångsbostäder AB som idag betalar 3 625 kronor för en tvåa på 60 kvadratmeter innebär det nya avtalet en hyreshöjning med 90 kronor i månaden eller 1080 kronor om året.

Pär Sundén

mobil 0702-13 43 54