​​​Nya hyror för Bollebos hyresgäster

Stiftelsen Bollebo, allmännyttan i Bollebygd, och Hyresgästföreningen har kommit överens om nya hyror. Hyreshöjningen är differentierad med hänsyn till en justering utifrån fastigheternas bruksvärden och mellan 0,5-1,7 procent med ett genomsnitt på 1,2 procents höjning per månad. För en hyresgäst blir höjningen i snitt 66 kronor i månaden och de nya hyrorna gäller från den 1 april 2018.

– Hyran höjs mer än förra året vilket till stor del beror på utvecklingen av inflationen. Men vi har lyckats dämpa den effekten genom att nå en uppgörelse som ligger en bit under denna. Uppgörelsen ger samtidigt Bollebo bra förutsättningar för att kunna utföra mer underhåll, något som på sikt kommer alla berörda hyresgäster till del. Parterna har haft en konstruktiv förhandlingsomgång, säger Ann-Christin Josefsson, förhandlare på Hyresgästföreningen.

För ytterligare upplysningar kontakta:Ann-Christin Josefsson, förhandlare