Vårgårda Bostäder kräver 4,25 procents höjning

Pressmeddelande   •   Nov 14, 2011 11:34 CET

Vårgårda Bostäder har nu lämnat sitt yrkande till hyresförhandlingarna inför nästa år. Man kräver 4,25 procents ökning från 1 januari. Hyresgästföreningens förhandlare, Siv Fransson, säger att kravet ligger på en helt orimlig nivå.

Inför årets hyresförhandlingar har Vårgårda Bostäder AB nu kommit in med sitt yrkande. Bolaget kräver 4,25 procent i höjning från 1 januari. Hyresgästföreningens förhandlare Siv Fransson konstaterar att det är ett högt krav:

– Det känns helt orimligt! Bolagets krav är bland de högsta i regionen. Nu kommer vi att sätta oss ner och gå igenom deras kalkyl, så att vi är väl förberedda när förhandlingarna startar.

Förhandlingarna mellan Vårgårda Bostäder och Hyresgästföreningen startar den 29 november.

Vårgårda Bostäder AB har omkring 750 lägenheter.

Kontakt:
Siv Fransson