Vi ser över hyrorna i Tidaholm - inbjudan till pressmöte

Pressmeddelande   •   Aug 30, 2012 11:00 CEST

Det kommunala bostadsbolaget Tidaholms Bostads AB och Hyresgästföreningen påbörjar inom kort en översyn av hyrorna. Mer rättvisa hyror är målet.

Arbetet med översynen kommer att pågå under något år, och det blir ett intensivt arbete.

Avgörande för om hyrorna uppfattas som rättvisa är att hyresgästerna själva får tala om vad de värderar i sitt boende. Därför används enkäter, som om några veckor skickas ut till alla hyresgäster hos Tidaholms Bostads AB (TBAB).

Ni är välkomna till Tidaholms Bostads AB:s kontor, Norra Kungsvägen 11, den måndag den 3 september kl. 11.00. Hyresgästföreningens förhandlare Per Johansson och TBAB:s VD Göran Liljegren kommer att finnas på plats för att presentera arbetet och svara på frågor.

Per Johansson, förhandlare Hyresgästföreningen

Telefon 0521-26 58 36, mobil 070- 531 94 62