Hyresförhandlingar klara i Lindesberg efter medling i hyresmarknadskommittén

Pressmeddelande   •   Mar 06, 2018 10:55 CET

Förhandlingarna mellan Hyresgästföreningen och Lindesbergsbostäder (LIBO) strandade i december och gick då till Hyresmarknadskommittén för medling. Parterna har nu mottagit ett medlingsbud och båda har accepterat detta.

Förhandlingarna slutar då på 1,12% från 1 januari 2018, vilket innebär att hyresgästerna kommer få hyror retroaktivt på kommande hyresavier.

• Hyreshöjningen hamnar på en rimlig nivå för båda parter, anser Marcus Johansson. Medlingsbudet var rimligt och nu är det tillfredsställande att förhandlingarna nått sitt slut.

För mer information kontakta Marcus Johansson, förhandlingsledare, Hyresgästföreningen Region Mitt, tfn 010-4591613.