Burlövs Bostäder vill höja hyran från 1 januari 2020

Pressmeddelande   •   Nov 28, 2019 11:00 CET

Burlövs Bostäder har lämnat in ett krav på höjd hyra för 2020. De vill höja hyrorna för sina hyresgäster med 3,25 procent från 1 januari 2020.

– Burlövs Bostäder yrkar 3,25 procent. Deras krav grundar sig på ett stort underhållsbehov i deras miljonprogramsfastigheter samt allmänna taxehöjningar för till exempel värme, el, vatten och avlopp och försäkringar, säger Dan Knutsson, förhandlare på Hyresgästföreningen.

Under förra årets förhandlingssäsong ville Burlövs Bostäder höja hyrorna med 3 procent från den 1 februari 2019. Efter förhandlingar med Hyresgästföreningen pressades höjningen istället ner till 1,49 procent.

För mer information, kontakta:
Mujo Mujanovic, förhandlingsledare, 010-459 25 00
Dan Knutsson, förhandlare, 010-459 23 26