MKB vill höja hyran för sina hyresgäster

Pressmeddelande   •   Jan 09, 2020 11:00 CET

Strax före jul lämnade MKB in ett krav på höjd hyra för 2020. Förhandlingarna har nu startat. Bostadsbolaget vill höja hyran för sina hyresgäster med 2,4 procent från den 1 mars i år.

– Till att börja med kommer vi att granska förhandlingsunderlaget. Vi förutsätter att överenskommelsen landar på en lägre nivå än de yrkade 2,4 procenten – det är fortsatt låga räntor och sjunkande inflation, säger Thomas Lindgren, förhandlingsledare på Hyresgästföreningen.

Under förra förhandlingssäsongen kom Hyresgästföreningen och MKB överens om en hyreshöjning på 1,75 procent från 1 april 2019.

För mer information, kontakta:
Thomas Lindgren, förhandlingsledare, 010-459 23 30
Mujo Mujanovic, förhandlare, 010-459 25 00