Alla har rätt till ett bra hem – även insekter

Lördagen den 15 juni kommer barnen i Nybro sätta upp sina egenbyggda fågelholkar och insektshotell. En arbetsgrupp genom Hyresgästföreningen aktiverar barnen på Kungshall i Nybro och nu även insekterna.

I förra veckan samlades ett 20-tal barn i snickarboden på Kungshall i Nybro. Tillsammans fick de sedan bygga fågelholkar och insektshotell. Nu på lördag är det dags att sätta upp skapelserna på området och barnen bjuds åter in för att vara med.

– Vi bygger, har roligt och pratar även om viktiga saker. Som att alla har rätt till ett bra hem, även insekterna, säger Nina Pettersson, medlem i Hyresgästföreningen och engagerad i en arbetsgrupp på Kungshall.

Välkommen
Lördagen 15 juni
Klockan 11:00
Vattugatan 37, Kungshall Nybro

Nina Pettersson, engagerad i en arbetsgrupp på Kungshall.

E-post: Nina.hakmo@hotmail.com

Börje Lewin, engagerad i arbetsgruppen på Kungshall