Hyrorna klara för Eksjöbostäders hyresgäster

Hyresgästföreningen region Sydost och Eksjöbostäder har träffat en överenskommelse om en hyreshöjning för 2018 på 0,8 procent.

Detta motsvarar 40 kronor i månaden för en lägenhet som kostar 5 000 kronor.

Förhandlingen
Eksjöbostäder tar genom denna överenskommelse sitt ansvar och håller hyreshöjningen på en skälig nivå. Idag mår de allra flesta bostadsbolag kommunala och privata riktigt bra.

Låga räntor, fullt uthyrt stärker bolagens ekonomi och de kan hålla igen på hyresnivåerna och samtidigt ha god ekonomi för sitt periodiska underhåll.

- Det känns bra att Eksjöbostäder har lyssnat på Hyresgästföreningen och på de argument som vi framfört om ett återhållsamt agerande. Eksjöbostäder är ett välmående bostadsbolag som expanderar och fortsätter agera som det kommunala verktyg de är för bostadsförsörjningen i Eksjö, säger Anders Wall ansvarig förhandlare på Hyresgästföreningen.

- Vi har en god dialog med Eksjöbostäder och fortsätter utveckla hyresgästernas inflytande via vår förhandlingsdelegation och de lokala hyresgästföreningarna i Kvarnarp, Stocksnäs och Skogshyddan, säger Anders Wall.

För mer information kontakta:

Anders Wall, förhandlare Hyresgästföreningen
Telefon: 010-459 21 88, Mobil 0704-20 49 06