Nu tar Karlshamnsbostäder steget fullt ut i sin respektlöshet mot hyresgästerna.

Pressmeddelande   •   Dec 19, 2013 11:00 CET

Karlshamnsbostäder har nu valt att skicka ut hyresavier på ett högre belopp än den gällande hyran i hopp om att hyresgästerna ska tro att det är i sin ordning och betala. Det är häpnadsväckande att ett kommunalt bolag ägnar sig åt att skicka ut bluffakturor till sina kunder! Lika märkligt är det att de styrande politikerna i egenskap av representanter för ägarna inte stoppat detta agerande mot kommunens medborgare.

Hyresgästerna behöver givetvis inte betala mer än den avtalade hyran, och det vet givetvis bolaget ledning. Många hyresgäster känner också till det och då inställer sig ju frågan hur bolaget kommer att agera när man nu får in betalningar från några hyresgäster som betalar den gällande hyran, medan andra betalar den hyra som bolaget önskar att att det vore. Ska man skicka låta hyresgästerna betala olika hyra eller kommer man att skicka krav på mellanskillnaden, en skuld som inte finns?

Björn Johansson

ordförande