Pressinbjudan - ny manifestation mot utförsäljningen i Rannebergen

Pressmeddelande   •   Dec 05, 2017 14:58 CET

Nu på torsdag 7 december samlas politikerna i Göteborgs kommunfullmäktige för årets sista sammanträde. På dagordningen finns den hårt kritiserade utförsäljningen av 289 allmännyttiga lägenheter i Rannebergen till privata fastighetsbolaget Victoria Park.

Affären som görs för att komma över byggbar mark i Lövgärdet har mött starkt motstånd från Rannebergens hyresgäster. Över 2 000 namn har samlats in i protest och vid föregående kommunfullmäktigemöte demonstrerade runt 200 hyresgäster mot planerna.

Även denna gång genomför Hyresgästföreningen tillsammans med Rannebergens hyresgäster en manifestation för att försöka påverka politikerna att säga nej till affären.

Manifestationen startar 15.30 utanför Svenska Mässan vid Korsvägen i Göteborg och din redaktion är självklart välkommen att vara med på plats.

Hyresgästföreningen organiserar 76 500 bostadshyresgäster i Region västra Sverige. Vi är en rikstäckande förening och vårt grundläggande mål är allas rätt till en god bostad till rimlig kostnad. Vi värnar om hyresgästers trygghet, inflytande och gemenskap i boendet. Hyresgästföreningen är en partipolitiskt obunden och demokratiskt uppbyggd förening som främjar och slår vakt om hyresgästernas intressen.

Kommentarer (0)