753 starka röster talar sitt tydliga språk!

Pressmeddelande   •   Jan 29, 2018 16:49 CET

Tomas Östling, ordförande för Hyresgästföreningen i Västerås, lämnade under måndagen över 753 namnunderskrifter mot utförsäljningen av Mimers fastigheter.

Hyresgästföreningen överlämnade under måndagen 753 namnunderskrifter mot utförsäljning av Mimers lägenheter på Bäckby och Skallberget..

- Vi är starkt kritiska till att hyresgästerna inte har blivit tillfrågade! säger Tomas Östling, ordförande för Hyresgästföreningen i Västerås.

Varje dag ringer oroliga hyresgäster till Hyresgästföreningen. Många har bott hela sitt vuxna liv hos Mimer. Nu ska fastigheterna säljas till en fastighetsägare som helt saknar anknytning till Västerås.

- Hyresgästföreningen kommer fortsatt att bevaka hyresgästernas intresse i det här ärendet. Vi ger inte upp! avslutar Tomas Östling.