​​​​​​Färdigförhandlade hyror hos Treklövern i Klippan

Pressmeddelande   •   Dec 04, 2015 11:30 CET

Hyresförhandlingarn mellan Hyresgästföreningen region norra Skåne och Treklövern i Klippan är nu klara. Hyreshöjningen blir från 1 januari 2016 i genomsnitt 0,3 procent, vilket motsvarar 16 kr/månaden för en lägenhet som har en hyra på 5500 kr/månad.

Höjningen differentieras mellan 0 – 0,5 procent. Det innebär att höjningen skiljer sig åt mellan både lägenheter och fastigheter.

- Treklövern är ett ekonomiskt välskött bolag och det i kombination med yttre faktorer som låga räntor, mindre kostnader för snöröjning, m.m., har gjort att vi kunnat komma fram till ett bra resultat för hyresgästerna, säger David Hörgerud, förhandlare på Hyresgästföreningen region norra Skåne.

För mer information: David Hörgerud, förhandlare på Hyresgästföreningen region norra Skåne, 010-459 17 49