Hässlehem vill höja hyrorna med 1,5 procent

Pressmeddelande   •   Okt 17, 2014 11:00 CEST

Hässlehem har begärt förhandling om hyrorna för 2015. Företaget begär en höjning på i genomsnitt 1,5 procent.

Hässlehem är det andra allmännyttiga bostadsbolaget i region norra Skåne som begär förhandling. Förhandlingen med Hyresgästföreningen kommer att genomföras under de närmaste veckorna.

– Nu kommer vi att noga gå igenom underlaget vi har fått från företaget, säger Hyresgästföreningens förhandlare Emma Bülow.

Den 1 januari 2014 höjdes hyrorna med i genomsnitt 1,77 procent.

–  Yrkandet ligger under uppgörelsen vi tecknade förra året och det bekräftar bilden vi har att vi kommer få lägre höjningar i år. Detta är rimligt med tanke på de låga räntorna och den låga inflationen.

Hässlehem har 1 911 lägenheter.

För ytterligare information kontakta:
Emma Bülow, förhandlare, 042-19 81 41
Evalena Agertoft, förhandlingschef, 042-19 81 21