Hyresgästföreningen erbjuder juridisk rådgivning på Planteringen

Pressmeddelande   •   Nov 30, 2011 08:00 CET

Med start i februari 2012 kommer en jurist och en förhandlare från Hyresgästföreningen att finnas på plats på området Planteringen i Helsingborg, två förmiddagar per månad under tre månaders tid. Då kan de hyresgäster som vill få gratis hyresjuridisk rådgivning och ställa frågor om hyresförhandlingar.

– Hyresgästföreningen har gjort en enkät bland hyresgästerna hos de privata fastighetsägarna på området. Svaren visade att hyresgästerna har ett stort behov av hyresjuridisk rådgivning och förhandlingsinformation. Därför gör vi detta, säger Dragana Curovic, verksamhetsutvecklare på Hyresgästföreningen.

Satsningen har möjliggjorts i samarbete med projektet PlantEra PlantÄra som kommer att låna ut sina lokaler till Hyresgästföreningen för ändamålet.

För ytterligare information kontakta:

Dragana Curovic, verksamhetsutvecklare, 042-19 81 24, 070-643 99 96

Maria Ploberg, kommunikatör, 042-19 81 19

Hyresgästföreningens mål är allas rätt till en bra bostad. Vi vill att det byggs fler bostäder som är sunda och bra. Vi kräver rimliga hyror, inflytande och trygghet. Vi är en partipolitiskt obunden organisation för att alltid kunna ta hyresgästernas parti. Hyresgästföreningen förhandlar för alla hyresgäster som så vill - nio av tio hyreshushåll. Varje år vänder sig 100.000 medlemmar till föreningen för att få råd och hjälp i sina mellanhavanden med hyresvärden. Över en halv miljon hushåll är medlemmar i Hyresgästföreningen. Det gör oss till en av Sveriges största folkrörelser och den främsta företrädaren för hyresgästerna. Cirka 15.000 medlemmar har dessutom valt att engagera sig som förtroendevalda. Vi finns i 3.000 bostadsområden runt om i landet.