Låg hyreshöjning för boende inom Laholmshem

Förhandlingarna är nu klara mellan Hyresgästföreningen och det kommunala bostadsbolaget Laholmshem. Det blev en tvåårsuppgörelse som innebär en höjning om 0,45 procent från och med den 1 januari 2017 och samma höjning 1 januari 2018. Detta är en låg och stabil uppgörelse som innebär trygghet för hyresgästerna.

– Vi har alltid hyresgästernas bästa för ögonen. Vår förhoppning inför förhandlingssäsongen har varit att hyresvärdarna vill vara med och ta ansvar för att även hyresgästerna ska få ta del av de synnerligen goda ekonomiska förutsättningarna som råder, med låg inflation och låga räntor, säger David Hörgerud, förhandlare på Hyresgästföreningen region norra Skåne.

Laholmshem äger och förvaltar omkring 1 500 lägenheter i Laholms kommun, vars hyresgäster Hyresgästföreningen är med och förhandlar hyrorna åt.

För Laholmshems genomsnittslägenhet är höjningen 24 kr/månad.

– Vi är nöjda med att göra ytterligare en låg uppgörelse som ligger i linje med den redan satta nivån. Detta är dessutom en tvåårsuppgörelse som ger trygghet och stabilitet åt hyresgästerna då de redan nu vet sin hyra två år framåt, säger David Hörgerud.

För mer information kontakta:
David Hörgerud, förhandlare: 010-459 17 49

David Hörgerud, förhandlare på Hyresgästföreningen region Norra Skåne (södra Halland) Foto: Linnea Karlsson.

• halland
  • laholmshem