Barbros blogg: Facebook och Twitter i alla ära, men ett gammalt hederligt broderi är det inget som slår

Blogginlägg   •   Okt 19, 2012 10:25 CEST

Facebook och Twitter i alla ära, men ett gammalt hederligt broderi är det inget som slår. Korsstyng rår inga trojaner och driftstopp på och inte försvinner det ut i cyperrymnden heller. Det sätts upp på väggar för att beskådas varje dag.

Så jag har broderat. Det tar lite tid att men man hinner fundera över hur det kan komma sig att inte staten gör sin del för att stärka hyresrätten.

För det är inget broderi vilket som helst. Det ska överlämnas till Anders Borg. Tack på förhand Anders Borg står det förstås (vill du brodera en egen Tack på förhand-bonad så finns korsstygnsmönstret här).

För exakt så heter vår kampanj och det är allt fler som skriver under på vårt krav om att avskaffa hyrskatten (över 10 000 nu!).

Det byggs för lite och det ser ut att hålla i sig, arbetslösheten är hög och det ser ut att hålla i sig, tillväxten hotas och det ser ut att hålla i sig, hushållens låneskulder ökar och det ser ut att hålla i sig, företagen kan inte rekrytera och det ser ut att hålla i sig och studenterna har ingenstans att bo och det ser också ut att hålla i sig.

Vad göra? Staten måste skapa förutsättningar för ett ökat byggande genom att använda de verktyg de har så klart.

Ett första steg är att avskaffa hyrskatten.

Tack på förhand Anders Borg.