Nyhet -

PÅMINNELSE Frukostseminarium 29 mars Nyproduktion och renoveringar av hyresrätter – en för lönsam affär?

Tid: 29 mars klockan 08.30-09.30 (frukost 08.00)

Plats: Citykonferensen Ingenjörshuset, Malmskillnadsgatan 46

: seminarium@hyresgastforeningen.se
Ange frukostseminarium i ämnesraden

Välkommen!

På senare år har bostadsbyggandet ökat rejält i Sverige och just nu byggs det nästan lika många lägenheter varje år som under miljonprogramårens dagar. Det är förstås en positiv utveckling. Men vad är det som byggs och vilka har råd att bo i de nybyggda lägenheterna? Och hur skiljer sig boendekostnaderna mellan nybyggda hyres- och bostadsrätter?

Dessutom renoveras ungefär lika många lägenheter som det nyproduceras och på senare år har det dykt upp företag med affärsidén att köpa och renovera lägenheter styckevis i lågt värderade miljonprogramsområden. Är det affärer som tränger undan långsiktigt hållbara investeringar i bostäder som ger alla möjlighet till ett bra hem med rimlig hyra?

Detta och mycket mer diskuteras när Hyresgästföreningen presenterar rapporten Nyproduktion och renovering av hyresrätter – en för lönsam affär? under ett frukostseminarium den 29 mars. I samband med detta bjuder vi in politiker, fastighetsägare och andra branschföreträdare till ett spännande panelsamtal.

Medverkande: Susanne Rikardsson, VD Fastighetsägarna Syd, Chris Österlund, VD Botkyrkabyggen, Ewa Thalén Finné, riksdagsledamot (M), Lars Eriksson, riksdagsledamot (S), Bengt Malmegård VD Malmegårds Fastighets AB, Jonas Nygren, förbundschef Hyresgästföreningen. Moderator: Erik Elmgren, förhandlingschef Hyresgästföreningen

Webbsändning och mer information hittar du på www.hyresgastforeningen.se/frukostseminarium