50-års jubileum: Bostadsområdet Stamparen i Sala firar ett halvt sekel i år.

Pressmeddelande   •   Sep 03, 2003 16:30 CEST

Lördagen den 6 september 2003 firas 50-årsjubileet med pompa och ståt.

Öppningsanförande av Bob Engelbertsson, Salakännare och historiker och Bo Viktor Norling, Hyresgästföreningen.

Jubileums- och huvudtalare är Hyresgästföreningens förbundsordförande Barbro Engman och Salabostäders styrelseordförande Ronald Nilsson.

I övrigt på programmet:

Nostalgirunda där man kommer att besöka och premiera de hyresgäster som bott längsta tiden i varje hyreskropp.
Underhållningen står Bo ”Bellman” Lundh och en grupp kurdiska dansare för. ”Fria aktiviteter” i form av bokstavsjakt, puttgolf, boule, kubb, krocket, barkbåtstävling och kanotning. Dagen avslutas med fackelpaddling och grillning.
Förtäring i anslutning till underhållningen.

Datum: Lördagen den 6 september 2003

Tid: Kl. 14:00

Plats: I anslutning till minnesstenen i
bostadsområdet Stamparen,
Dammgatan 11-13, Sala

Huvudarrangör: Hyresgästföreningen Stamparen
Medarrangör: Salabostäder AB

För ytterligare information kontakta:
Bo Viktor Norling, tfn 0224-178 59, 073-098 41 88 eller Anders Andersson, tfn 0224-142 06

Hyresgästföreningen arbetar för sunda och bra bostäder, rimliga hyror och inflytande och trygghet för hyresgästerna. Varje år vänder sig tiotusentals medlemmar till föreningen för råd eller stöd i kontakten med hyresvärden. Föreningen förhandlar om hyrorna för flertalet av landets hyresgäster. Över en halv miljon hushåll är medlemmar i Hyresgästföreningen. 16 000 medlemmar är dessutom aktiva som förtroendevalda eller husombud. Vi finns i 3 000 bostadsområden runt om i landet. Alla som vill engagera sig i boendefrågor är välkomna att göra det tillsammans med oss.