Framtidsförmedlingen, en bostadssajt som den borde se ut

Pressmeddelande   •   Maj 05, 2014 14:04 CEST

Bostadsbristen är ett problem över hela Sverige och politikerna har stora planer för hur situationen ska förändras. Nu är det dags att gå från ord till handling och till deras hjälp ser Hyresgästföreningen in i framtiden genom att lansera Framtidsförmedlingen, en fejkad bostadssajt med ett överflöd av fantastiska lägenheter.

- Framtidsförmedlingen är en utopisk bostadsförmedling där utbudet av bostäder är enormt  vilket i sin tur skapar möjligheter och valfrihet. I framtiden kan man helt enkelt få välja var man vill bo, jobba var man vill och göra sina egna val helt enkelt, utan att den enorma bostadsbristen kommer och förstör, säger Jonas Beltrame Linné, pressekreterare på Hyresgästföreningen.

Besökarna på Framtidsförmedlingen kan kika på stora utbudet av lägenheter av olika slag, kolla in citat som partierna sagt om bostadssituationen och framför allt sätta press på dem. Det gör man genom att enkelt skicka ett förskrivet brev till ett av riksdagspartierna som mailas direkt till den bostadspolitiske talespersonen för respektive parti. Sedan är det bara hålla tummarna att de svarar.

Du hittar din drömlägenhet på http://framtidsformedlingen.flerhem.nu!

Framtidsförmedlingen har tagits fram tillsammans med online action marketing-byrån Actionist.

Arbetsgrupp Actionist

Anna Lindstrand, Art Director
Adam Gäfvert, Designer
Sophie Uesson, Projektledare
Emma Berg, Copywriter

För mer information, kontakta:

Sophie Uesson, projektledare Actionist
sophie@actionist.se

Jonas Beltrame Linné, pressekreterare Hyresgästföreningen
jonas.beltramelinne@hyresgastforeningen.se

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Hyresgästföreningen är en demokratisk medlemsorganisation för dagens och morgondagens hyresgäster. Vi är partipolitiskt obundna och har över en halv miljon hushåll som medlemmar. Det gör oss till en av Sveriges största folkrörelser och den främsta företrädaren för hyresgästerna. Vårt uppdrag är allas rätt till en god bostad till rimlig kostnad. Dessutom ska alla hyresgäster garanteras ett boende med trygghet, inflytande och gemenskap.

Hyresgästföreningen förhandlar för alla hyresgäster som så vill - vi företräder nio av tio hyreshushåll. Varje år vänder sig 100.000 medlemmar till föreningen för att få råd och hjälp i sina mellanhavanden med hyresvärden. Cirka 13.000 medlemmar har dessutom valt att engagera sig som förtroendevalda.