Gerd Möller lämnar Hyresgästföreningen

Pressmeddelande   •   Okt 05, 2005 12:57 CEST

Gerd Möller slutar sitt uppdrag som regionchef på Hyresgästföreningen Småland-Blekinge.

Den 1 december tillträder Gerd som chef för förvaltningsregion sydväst på Riksbyggen.
Hon lämnar Hyresgästföreningen efter 26 år.

- Det är en chans jag inte kan missa, säger Gerd om sin nya tjänst.

Det är ännu inte klart vem som efterträder Gerd Möller på Hyresgästföreningen.
För mer information kontakta Gerd Möller 036-30 49 01, 070-420 49 00 eller Peter Svensson, informationschef, 0470-77 08 09

Hyresgästföreningens mål är allas rätt till en bra bostad. Vi vill att det byggs fler bostäder som är sunda och bra. Vi kräver rimliga hyror, inflytande och trygghet. Vi är en partipolitiskt obunden organisation för att alltid kunna ta hyresgästernas parti. Hyresgästföreningen förhandlar för alla hyresgäster som så vill - nio av tio hyreshushåll. Varje år vänder sig 100.000 medlemmar till föreningen för att få råd och hjälp i sina mellanhavanden med hyresvärden. Över en halv miljon hushåll är medlemmar i Hyresgästföreningen. Det gör oss till en av Sveriges största folkrörelser och den främsta företrädaren för hyresgästerna. 25.000 medlemmar har dessutom valt att engagera sig som förtroendevalda. Vi finns i 3.000 bostadsområden runt om i landet.