Hem & Hyra lanserar ny webbsida

Pressmeddelande   •   Sep 28, 2010 14:26 CEST

Hyresgästföreningens tidning Hem & Hyra lanserar nu sin nya webbplats, www.hemhyra.se

- Vi är mycket nöjda med resultatet, berättar Susanna Skarrie, chefredaktör för Hem & Hyra. Vi har satsat stort på lokala nyheter med täckning på länsnivå. Vi har också valt att lyfta fram tips för hyresgäster, svartlistade hyresvärdar, tester i olika former och har dessutom en ny debattsida som är öppen för alla.

- Den nya webbsidan är dessutom mer användarvänlig och lättnavigerad än tidigare, säger Susanna Skarrie.

Lanseringen av den nya webben är en del i Hyresgästföreningens satsning på en ökad målgruppsanpassning.

Hem och Hyra har i arbetet med den nya webben jobbat med Fishbone Systems (som har byggt webbplatsen på SharePoint 2010) samt Söderhavet (som har formgivit webbplatsen).

För mer information kontakta:

Susanna Skarrie, chefredaktör och ansvarig utgivare Hem & Hyra 08-519 103 52

Susanne Pettersson, redaktionschef Hem & Hyra 08-519 103 61

--------------------------------------------------------------------------------------

Hyresgästföreningens mål är allas rätt till en bra bostad. Vi vill att det byggs fler bostäder som är sunda och bra. Vi kräver rimliga hyror, inflytande och trygghet. Vi är en partipolitiskt obunden organisation för att alltid kunna ta hyresgästernas parti. Hyresgästföreningen förhandlar för alla hyresgäster som så vill - nio av tio hyreshushåll väljer att bli företrädda av oss. Varje år vänder sig 100.000 medlemmar till föreningen för att få råd och hjälp i sina mellanhavanden med hyresvärden. Över en halv miljon hushåll är medlemmar i Hyresgästföreningen. Det gör oss till en av Sveriges största folkrörelser och den främsta företrädaren för hyresgästerna. Cirka 13.000 medlemmar har dessutom valt att engagera sig som förtroendevalda.