Höga yrkanden från NVK

Pressmeddelande   •   Okt 28, 2004 11:54 CEST

Det kommunala bostadsbolaget Norra Västmanlands Kommunalteknikförbund (NVK) har begärt förhandlingar om nästa års hyror. De yrkar på en genomsnittlig hyreshöjning i Norberg på 5,8 procent, och i Fagersta på 4,1 procent.
- Detta är förvånansvärt höga yrkanden, säger Karl-Bertil Eklund, förhandlare på Hyresgästföreningen. Vi är djupt oroade över de höga fjärrvärmekostnaderna i Fagersta och Norberg.

Förhandlingarna mellan Hyresgästföreningen och NVK påbörjas under den närmaste tiden.

För ytterligare information kontakta:

Karl-Bertil Eklund, förhandlare Hyresgästföreningen Telefon: 070-328 39 13

karl-bertil.eklund@hyresgastforeningen.se

Hyresgästföreningen är en demokratisk medlemsorganisation för bostadshyresgäster.
Vi arbetar för sunda och bra bostäder. Vi kräver rimliga hyror, inflytande och trygghet. Vi är en partipolitiskt obunden organisation för att alltid kunna ta hyresgästernas parti.
Över en halv miljon hushåll är medlemmar i Hyresgästföreningen. Det innebär att varannan hyresgäst är medlem. Det gör oss till en av Sveriges största folkrörelser och den främsta företrädaren för hyresgästerna. 25.000 medlemmar har dessutom valt att engagera sig som förtroendevalda. Vi finns i 3.000 bostadsområden runt om i landet.