Högt hyreskrav från Hällefors Bostads AB

Pressmeddelande   •   Nov 10, 2006 11:44 CET

Hällefors Bostads AB har presenterat sin hyreskalkyl för nästa år. En kalkyl som visar på ett underskott på 3,8 miljoner. Detta motsvarar en hyreshöjning på nästan 10 %.

- Det är naturligtvis ett omöjligt krav. Nu startar vi arbetet med att ta in synpunkter från våra medlemmar och analysera företagets kalkyl säger Le-Roy Wentzel, förhandlingsledare på Hyresgästföreningen.

Torsdagen den 16 november genomför Hyresgästföreningen ett medlemsmöte där man kommer att diskutera bostadsföretagets krav.

Förhandlingarna inleds den 27 november.

För kommentarer och mer information kontakta: Le-Roy Wentzel förhandlingsledare på Hyresgästföreningen tfn. 019-764 21 81, mobil. 070- 398 92 96.

Hyresgästföreningens mål är allas rätt till en bra bostad. Vi vill att det byggs fler bostäder som är sunda och bra. Vi kräver rimliga hyror, inflytande och trygghet. Vi är en partipolitiskt obunden organisation för att alltid kunna ta hyresgästernas parti. Hyresgästföreningen förhandlar för alla hyresgäster som så vill - nio av tio hyreshushåll. Varje år vänder sig 100.000 medlemmar till föreningen för att få råd och hjälp i sina mellanhavanden med hyresvärden. Över en halv miljon hushåll är medlemmar i Hyresgästföreningen. Det gör oss till en av Sveriges största folkrörelser och den främsta företrädaren för hyresgästerna. 25.000 medlemmar har dessutom valt att engagera sig som förtroendevalda. Vi finns i 3.000 bostadsområden runt om i landet.