Hyresbostäder i Karlskoga AB vill höja hyran med 3,49 % för 2004

Pressmeddelande   •   Dec 04, 2003 15:35 CET

Hyresbostäder i Karlskoga AB har inkommit med en begäran om att få höja hyran med 3,49 % för 2004.

– Det är på tok för höga krav med tanke på övriga kostnadsökningar i samhället säger Le-Roy Wentzel förhandlingsansvarig på Hyresgästföreningen. Siffran över outhyrda lägenheter i Karlskoga fortsätter att vara hög och hyresgästerna kan inte ständigt få bära kostnaderna för dessa. Ägaren, kommunen, måste ta sitt ansvar annars finns stor risk att utflyttningen från Karlskoga fortsätter.

-Nu startar ett intensivt arbeta med att träffa medlemmar och diskutera budet, avslutar Le-Roy.

Den 7 januari kl 18.00, i Bredgårdsskolans aula, genomför Hyresgästföreningen ett medlemsmöte där man ska diskutera budet.

För mer information kontakta Le-Roy Wentzel tfn 019-16 48 19 mobil 070-398 92 96«br»

Hyresgästföreningen arbetar för sunda och bra bostäder, rimliga hyror och inflytande och trygghet för hyresgästerna. Varje år vänder sig tiotusentals medlemmar till föreningen för råd eller stöd i kontakten med hyresvärden. Föreningen förhandlar om hyrorna för flertalet av landets hyresgäster. Över en halv miljon hushåll är medlemmar i Hyresgästföreningen. 16 000 medlemmar är dessutom aktiva som förtroendevalda eller husombud. Vi finns i 3 000 bostadsområden runt om i landet. Alla som vill engagera sig i boendefrågor är välkomna att göra det tillsammans med oss.