Hyresförhandlingarna avbrutna!

Pressmeddelande   •   Dec 16, 2003 12:01 CET

Vid dagens träff med Gavlegårdarna beslutade Hyresgästföreningen att avbryta förhandlingarna om hyrorna för 2004.

– Kommunen har orimliga krav på Gavlegårdarna, säger Roberth Krantz från Hyresgästföreningen. Han fortsätter:

– Hyresgästföreningen och Gavlegårdarna har ett bra förhandlingsklimat, det är kommunens krav om t.ex. förmedlingsavgifter, borgensavgift, avkastning och aktieutdelning, som ställer till problemen.

Förhandlingarna kommer nu att vara vilande i avvaktan på kommunens klargörande.

För ytterligare information kontakta Roberth Krantz
Telefon: 026-997 18 eller 070-330 86 93 (mobil)

Hyresgästföreningen arbetar för sunda och bra bostäder, rimliga hyror och inflytande och trygghet för hyresgästerna. Varje år vänder sig tiotusentals medlemmar till föreningen för råd eller stöd i kontakten med hyresvärden. Föreningen förhandlar om hyrorna för flertalet av landets hyresgäster. Över en halv miljon hushåll är medlemmar i Hyresgästföreningen. 16 000 medlemmar är dessutom aktiva som förtroendevalda eller husombud. Vi finns i 3 000 bostadsområden runt om i landet. Alla som vill engagera sig i boendefrågor är välkomna att göra det tillsammans med oss.