Hyresförhandlingen med Lindesbergsbostäder klar!

Pressmeddelande   •   Dec 04, 2003 15:34 CET

Hyresförhandlingen med Lindesbergsbostäder är nu klar. Årets förhandling resulterade i en höjning av hyran med 2,7 % från den 1 januari 2004. För att försöka uppnå rättvisa hyror mellan olika lägenheter och bostadsområden får vissa lägenheter en högre höjning medan andra får en lägre.

- Det är framförallt höjningen av fjärrvärmetaxan som slår igenom på resultatet. Därutöver kommer höjningar av löner, el och renhållningstaxor. LIBO ser även att förbrukningen av vatten har ökat. Som hyresgäster kan vi alla hjälpas åt och ta vårt ansvar för att hålla nere denna kostnad och minska framtida hyreshöjningar, säger Erik Norrman förhandlingsledare på Hyresgästföreningen.

För mer information kontakta Erik Norrman förhandlingsledare på Hyresgästföreningen. tfn 019-16 48 33 mobil 070-33 98 015

Hyresgästföreningen arbetar för sunda och bra bostäder, rimliga hyror och inflytande och trygghet för hyresgästerna. Varje år vänder sig tiotusentals medlemmar till föreningen för råd eller stöd i kontakten med hyresvärden. Föreningen förhandlar om hyrorna för flertalet av landets hyresgäster. Över en halv miljon hushåll är medlemmar i Hyresgästföreningen. 16 000 medlemmar är dessutom aktiva som förtroendevalda eller husombud. Vi finns i 3 000 bostadsområden runt om i landet. Alla som vill engagera sig i boendefrågor är välkomna att göra det tillsammans med oss.