Hyresgästföreningen har valt ny förbundsstyrelse

Pressmeddelande   •  Jun 17, 2012 12:20 CEST

Hyresgästföreningens förbundsstämma, som just nu pågår i Stockholm, har valt en ny förbundsstyrelse.

Tretton ledamöter från hela Sverige valdes på två år. Tio av dessa valdes som ordinarie ledamöter, tre som ersättare. Därutöver valdes en förbundsordförande på fyra år.

Detta är den nya förbundsstyrelsen för Hyresgästföreningen:

Ordinarie ledamöter:

Ordförande Barbro Engman omvaldes för en period på fyra år.

Marie Dahlin, omval, Vänersborg

Hans Eklund, omval, Östhammar

Terje Gunnarson, omval, Bandhagen

Carina Hultberg, nyval, Helsingborg

Mursal Ismail Isa, nyval, tidigare ersättare, Borlänge

Björn Johansson, omval, Mantorp

Clara Lindblom, nyval, Stockholm

Marie Linder, nyval, Tyresö

Bo Nilsson, omval, Malmö

Esa Norojärvi, omval, Umeå

Ersättare:

Egon Frid, omval, Skövde

Alaa Idris, omval, Örebro

Bengt Svensson, nyval, Göteborg

För ytterligare information kontakta:

Barbro Engman, förbundsordförande Hyresgästföreningen 070-524 28 66

Cecilia Staland, ordförande Hyresgästföreningens valberedning 070-973 36 90

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Hyresgästföreningen är en demokratisk medlemsorganisation för dagens och morgondagens hyresgäster. Vi är partipolitiskt obundna och har över en halv miljon hushåll som medlemmar. Det gör oss till en av Sveriges största folkrörelser och den främsta företrädaren för hyresgästerna. Vårt uppdrag är allas rätt till en god bostad till rimlig kostnad. Dessutom ska alla hyresgäster garanteras ett boende med trygghet, inflytande och gemenskap.

Hyresgästföreningen förhandlar för alla hyresgäster som så vill - vi företräder nio av tio hyreshushåll. Varje år vänder sig 100.000 medlemmar till föreningen för att få råd och hjälp i sina mellanhavanden med hyresvärden. Cirka 13.000 medlemmar har dessutom valt att engagera sig som förtroendevalda.