Hyresgästföreningen inleder samarbete med Le Bureau

Pressmeddelande   •   Feb 11, 2013 10:11 CET

Efter en intensiv upphandling har Hyresgästföreningen beslutat sig för att inleda ett samarbete med reklambyrån Le Bureau. Byrån startades 2006, är baserad i Stockholm och har 17 anställda.

-Det känns spännande att inleda ett nytt samarbete med Le Bureau, säger Karin Hagman, Hyresgästföreningens kommunikationschef, i en kommentar. Det har varit en tuff upphandling med flera framgångsrika och duktiga byråer inblandade men till slut kändes valet av Le Bureau självklart.

-Le Bureau har bred erfarenhet av att arbeta med andra samhällsaktörer som till exempel Nationella Hiv-rådet och Skolverket och de har producerat samhällsreklam för aktörer som RFSU och Alkoholkommittén. De har dessutom under processens gång visat stor förståelse och respekt för hur arbetet i en idéburen folkrörelse bedrivs.

Le Bureau arbetar med förhållningssättet att reklam ska aktivera och engagera människor. Bra kommunikation ska väcka känslor.

-Det är en inställning som vi helt sympatiserar med, fortsätter Karin Hagman. På Le Bureau är man tydlig med att vilja ha uppdrag som leder till ”bra saker” och ger positiv förändring. Byrån har övertygat oss om att de har stor förståelse för vår verksamhet och har intresse för våra frågor. Därför känns det väldigt roligt att vi nu inleder detta samarbete.

-Det här är ett komplext och angeläget uppdrag som kräver okonventionella lösningar - det är med andra ord ett uppdrag som passar oss utmärkt. Vi är stolta och glada över att Hyresgästföreningen har valt oss, säger Gustaf Sehlstedt, vd och kundansvarig på Le Bureau.

För mer information, kontakta:

Karin Hagman kommunikationschef Hyresgästföreningen 073-600 29 20

Gustaf Sehlstedt, vd och kundansvarig Le Bureau 073-633 64 01

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hyresgästföreningen är en demokratisk medlemsorganisation för dagens och morgondagens hyresgäster. Vi är partipolitiskt obundna och har över en halv miljon hushåll som medlemmar. Det gör oss till en av Sveriges största folkrörelser och den främsta företrädaren för hyresgästerna. Vårt uppdrag är allas rätt till en god bostad till rimlig kostnad. Dessutom ska alla hyresgäster garanteras ett boende med trygghet, inflytande och gemenskap.

Hyresgästföreningen förhandlar för alla hyresgäster som så vill - vi företräder nio av tio hyreshushåll. Varje år vänder sig 100.000 medlemmar till föreningen för att få råd och hjälp i sina mellanhavanden med hyresvärden. Cirka 13.000 medlemmar har dessutom valt att engagera sig som förtroendevalda.