Hyreskommittén i Stockholm presenterar sin rapport om hyressättningen

Pressmeddelande   •   Sep 05, 2003 10:00 CEST

Våren 2001 bildades en Hyreskommitté för Stockholms stad. I kommittén har ingått representanter från Fastighetsägarna Stockholm, de allmännyttiga fastighetsbolagen i kommunen - Svenska Bostäder, Familjebostäder, Stockholmshem – samt Hyresgästföreningen Region Stockholm.

Kommitténs uppgift har främst varit att komma fram till hur hyresgästerna värderar lägenheters olika egenskaper samt att redovisa behovet av förändringar av nuvarande hyror. Arbetet i Hyreskommittén har nu resulterat i en rapport som man hoppas kan utgöra en vägledning vid höstens hyresförhandlingar.

Måndagen den 8 september 2003, kl. 10.30, på Hotell Continental, Vasagatan, Entré: Klara Vattugränd 4, i 'Klubbrummet'

Välkomna!

Hyreskommittén i Stockholm

Anders Joachimsson, Hyresgästföreningen Region Stockholm, telefon 08-507 061 75 eller 070-301 60 30

Anne Kuylenstierna, Fastighetsägarna Stockholm, tel: 08-617 77 24 eller 070-89 77 24

Hyresgästföreningen arbetar för sunda och bra bostäder, rimliga hyror och inflytande och trygghet för hyresgästerna. Varje år vänder sig tiotusentals medlemmar till föreningen för råd eller stöd i kontakten med hyresvärden. Föreningen förhandlar om hyrorna för flertalet av landets hyresgäster. Över en halv miljon hushåll är medlemmar i Hyresgästföreningen. 16 000 medlemmar är dessutom aktiva som förtroendevalda eller husombud. Vi finns i 3 000 bostadsområden runt om i landet. Alla som vill engagera sig i boendefrågor är välkomna att göra det tillsammans med oss.