Hyrorna i Falköping klara för privatboende

Pressmeddelande   •   Dec 03, 2003 09:37 CET

Nu är förhandlingen avslutad mellan Fastighetsägarna och Hyresgästföreningen för hyresgästerna i Falköping som bor privat och som har en hyresvärd som är medlem hos Fastighetsägarna.

Det blir en hyreshöjning på 1,6 procent från den 1 januari 2004. Uppgörelsen följer hyrorna i det kommunala bolaget Falköpings Hyresbostäder, där en treårsuppgörelse träffades 2001.

– Med tanke på de skyhöga krav som fastighetsägarna generellt kommit med i år, så känns denna uppgörelse riktigt bra, säger Per Johansson, förhandlare på Hyresgästföreningen.

Fastighetsägarna krävde mellan 2,1 och 3,5 procent i hyreshöjning.

För ytterligare upplysningar kontakta:
Per Johansson, 070-531 94 62, 0521-26 58 00.

Hyresgästföreningen arbetar för sunda och bra bostäder, rimliga hyror och inflytande och trygghet för hyresgästerna. Varje år vänder sig tiotusentals medlemmar till föreningen för råd eller stöd i kontakten med hyresvärden. Föreningen förhandlar om hyrorna för flertalet av landets hyresgäster. Över en halv miljon hushåll är medlemmar i Hyresgästföreningen. 16 000 medlemmar är dessutom aktiva som förtroendevalda eller husombud. Vi finns i 3 000 bostadsområden runt om i landet. Alla som vill engagera sig i boendefrågor är välkomna att göra det tillsammans med oss.