Hyrorna klara i Åmål

Pressmeddelande   •   Dec 04, 2003 11:31 CET

Nu är förhandlingen avslutad med Åmåls kommunfastigheter AB om 2004 års hyror. Det blir en hyreshöjning från den 1 januari 2004 med 3 procent i genomsnitt.

Lägst höjning får de lägenheter som har kallhyra och ligger längst från centrum. Högst höjning får de lägenheter som ligger i centrum och där värme och varmvatten ingår i hyran.

För ytterligare upplysningar kontakta:
Håkan Fridolfsson, tel 0521-26 58 24, 070-62 36 129

Hyresgästföreningen arbetar för sunda och bra bostäder, rimliga hyror och inflytande och trygghet för hyresgästerna. Varje år vänder sig tiotusentals medlemmar till föreningen för råd eller stöd i kontakten med hyresvärden. Föreningen förhandlar om hyrorna för flertalet av landets hyresgäster. Över en halv miljon hushåll är medlemmar i Hyresgästföreningen. 16 000 medlemmar är dessutom aktiva som förtroendevalda eller husombud. Vi finns i 3 000 bostadsområden runt om i landet. Alla som vill engagera sig i boendefrågor är välkomna att göra det tillsammans med oss.