Ingen hyreshöjning i Hagforshem

Pressmeddelande   •   Okt 28, 2005 14:15 CEST

Hyresgästföreningen kan med glädje konstatera att Hagforshem AB inte tänker begära någon hyresförhandling i år. Det innebär oförändrade hyror nästa år.

- På ett bostadsmöte i Ekshärad förra veckan lovade vd:n, Caj Olsson, att det inte skulle bli någon hyreshöjning nästa år, säger Bengt Fagrell, ordförande i Hyresgästföreningen i Hagfors.

För ytterligare information kontakta:

Bengt Fagrell, tel: 0563-136 81 eller 070-573 86 11.

Hyresgästföreningens mål är allas rätt till en bra bostad. Vi vill att det byggs fler bostäder som är sunda och bra. Vi kräver rimliga hyror, inflytande och trygghet. Vi är en partipolitiskt obunden organisation för att alltid kunna ta hyresgästernas parti. Hyresgästföreningen förhandlar för alla hyresgäster som så vill - nio av tio hyreshushåll. Varje år vänder sig 100.000 medlemmar till föreningen för att få råd och hjälp i sina mellanhavanden med hyresvärden. Över en halv miljon hushåll är medlemmar i Hyresgästföreningen. Det gör oss till en av Sveriges största folkrörelser och den främsta företrädaren för hyresgästerna. 25.000 medlemmar har dessutom valt att engagera sig som förtroendevalda. Vi finns i 3.000 bostadsområden runt om i landet.