Jakobsbergsstiftelsen i Uddevalla vill höja hyrorna med 3,4 procent

Pressmeddelande   •   Nov 15, 2006 13:50 CET

Jakobsbergsstiftelsen vill höja hyrorna med 3,4 procent. Det har stiftelsen nu meddelat Hyresgästföreningen.
- Vi kommer naturligtvis att granska och analysera företagets ekonomi så att höjningen inte blir oskälig. Flera hyresgäster har redan idag en stram ekonomi, säger Håkan Fridolfsson, förhandlare på Hyresgästföreningen, som tycker att kravet känns tufft. Förhandlingen startar den 19 december.
För ytterligare upplysningar kontakta:
Håkan Fridolfsson, 070-62 36 129, 0521-26 58 24.

Hyresgästföreningens mål är allas rätt till en bra bostad. Vi vill att det byggs fler bostäder som är sunda och bra. Vi kräver rimliga hyror, inflytande och trygghet. Vi är en partipolitiskt obunden organisation för att alltid kunna ta hyresgästernas parti. Hyresgästföreningen förhandlar för alla hyresgäster som så vill - nio av tio hyreshushåll. Varje år vänder sig 100.000 medlemmar till föreningen för att få råd och hjälp i sina mellanhavanden med hyresvärden. Över en halv miljon hushåll är medlemmar i Hyresgästföreningen. Det gör oss till en av Sveriges största folkrörelser och den främsta företrädaren för hyresgästerna. 25.000 medlemmar har dessutom valt att engagera sig som förtroendevalda. Vi finns i 3.000 bostadsområden runt om i landet.