Karlsborgs Bostäder höjer hyrorna med 1,6 procent

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2007 11:49 CET

Nu är förhandlingarna om 2007 års hyror klara mellan Karlsborgs Bostäder och Hyresgästföreningen. De berörda lägenheterna får en hyreshöjning från 1 mars med 1,6 procent.

För en lägenhet med en månadshyra på 4 600 kronor blir månadshöjningen 74 kronor.

- Det är positivt att vi lyckades få ner det höga yrkandet, säger Per Johansson, förhandlare på Hyresgästföreningen.
Karlsborgs Bostäder begärde 4,27 procent i hyreshöjning från årsskiftet.

För ytterligare upplysningar kontakta:
Per Johansson, 070-531 94 62, 0521-26 58 00.

Länk till ursprungligt pressmed delande som kan innehålla bifogade dokument och länkar:

Hyresgästföreningens mål är allas rätt till en bra bostad. Vi vill att det byggs fler bostäder som är sunda och bra. Vi kräver rimliga hyror, inflytande och trygghet. Vi är en partipolitiskt obunden organisation för att alltid kunna ta hyresgästernas parti. Hyresgästföreningen förhandlar för alla hyresgäster som så vill - nio av tio hyreshushåll. Varje år vänder sig 100.000 medlemmar till föreningen för att få råd och hjälp i sina mellanhavanden med hyresvärden. Över en halv miljon hushåll är medlemmar i Hyresgästförening en. Det gör oss till en av Sveriges största folkrörelser och den främsta företrädaren för hyresgästerna. 25.000 medlemmar har dessutom valt att engagera sig som förtroendevalda. Vi finns i 3.000 bostadsområden runt om i landet.