Kvarboenderabatt till trogna hyresgäster inom Hallstahammars Fastighets AB

Pressmeddelande   •   Dec 09, 2003 11:28 CET

Hyresförhandlingarna mellan Hyresgästföreningen och Hallstahammars Fastighets AB är klara och ger en genomsnittlig höjning på 2,4 procent.

– Vi är rätt nöjda med att vi lyckades förhandla fram trohetsrabatt för hyresgästerna, säger Karl-Bertil Eklund, förhandlare på Hyresgästföreningen, och fortsätter:

– Hyresgäster som under en sammanhängande period har bott mer än 10 år inom företagets bostadsbestånd får ett avdrag på hyran i januari med 500 kr.

I Strömsholm har gjorts en översyn av hyressättningen vilken resulterat i olika nivåer på hyreshöjningen.

– Vi har också träffat överenskommelse att MIBB-undersökningar ska genomföras i två bostadsområden. Dessutom kommer en ordentlig genomgång av garagehyrorna att ske, avslutar Eklund.

(MIBB = Miljöinventering av innemiljön i befintlig bebyggelse)

För ytterligare information kontakta Karl-Bertil Eklund
Telefon: 021-15 39 13 eller 070-328 39 13 (mobil)
E-post: karl-bertil.eklund@hyresgastforeningen.se

Hyresgästföreningen arbetar för sunda och bra bostäder, rimliga hyror och inflytande och trygghet för hyresgästerna. Varje år vänder sig tiotusentals medlemmar till föreningen för råd eller stöd i kontakten med hyresvärden. Föreningen förhandlar om hyrorna för flertalet av landets hyresgäster. Över en halv miljon hushåll är medlemmar i Hyresgästföreningen. 16 000 medlemmar är dessutom aktiva som förtroendevalda eller husombud. Vi finns i 3 000 bostadsområden runt om i landet. Alla som vill engagera sig i boendefrågor är välkomna att göra det tillsammans med oss.