Låga höjningar i Tidaholm - hyrorna går upp med 1 procent från den 1 januari 2004

Pressmeddelande   •   Okt 21, 2003 09:48 CEST

Det blir låga hyreshöjningar för de nästan 300 hyresgästerna hos Tidaholms Bostäder AB. Det stod klar efter den nyligen avslutade förhandlingen mellan bolaget och Hyresgästföreningen om hyrorna från den 1 januari 2004.

Parterna kom också överens om att inte höja hyrorna för garage och p-platser.

– Detta är årets första förhandling i Skaraborg och till och med lägre än de flerårsavtal som finns i Skaraborg. Med tanke på Sabos tuffa utspel om att chockhöja hyrorna kan man inte vara annat än nöjd, säger Per Johansson, förhandlare på Hyresgästföreningen.

och fortsätter
– Jag har redan fått signaler från privata fastighetsägare genom deras ombud Fastighetsägarna, att de absoult inte kan tänka sig en så låg höjning. Men hur det blir återstår att se.

För ytterligare upplysningar kontakta: Per Johansson, 070-53 19 462, 0521-26 58 00.

Hyresgästföreningen arbetar för sunda och bra bostäder, rimliga hyror och inflytande och trygghet för hyresgästerna. Varje år vänder sig tiotusentals medlemmar till föreningen för råd eller stöd i kontakten med hyresvärden. Föreningen förhandlar om hyrorna för flertalet av landets hyresgäster. Över en halv miljon hushåll är medlemmar i Hyresgästföreningen. 16 000 medlemmar är dessutom aktiva som förtroendevalda eller husombud. Vi finns i 3 000 bostadsområden runt om i landet. Alla som vill engagera sig i boendefrågor är välkomna att göra det tillsammans med oss.